Deprimerad och nere.

Jag är depp och allmänt nere.  Det märks nog inte på mig i skolan, men på fritiden och hemma mår jag piss. Känns som att allt suger och ingen att vara med osv. Jag kom fram till det nu. Det beror på stress, saknad och tristess mest.
  • Stressen har med skolan att göra. Jag sover inte alls bra pga den och nu ligger jag dessutom efter i flera ämnen pga att jag var sjuk hela förra veckan. Och pressen av mamma och pappa att jag ska vara duktig i allt i skolan. De tror att de kan pressa mig hårt som fan men jag fungerar inte så... De förstår inte.
  • Jag saknar även massa gamla kompisar. Robin Linnér, Tim, Parro, Julia, Kajsa... med flera. Alla de man tappade kontakten med när vi började Sunnerbogymnasiet.
  • Tristessen är att det aldrig händer något i mitt liv längre. Jag festar knappt någonting, jag är knappt med vänner bara för att jag bor här ute. Ingen kan eller vill ta sig ut hit för att många har inte körkort och vissa tycker det är för långt. Ja, 3,5 mil är ganska långt men för mig är det ingenting i jämförelse med vad man får tillbaka.
    Jag kan ju inte stanna i stan efter skolan om jag slutar halv 4. Min sista buss går vid kvart i 4, och ändå är det ingen som orkar ta sig ut till mig. Det är på det sättet jag förlorat massor av vänner... Jag kan ju självklart stanna men måste ha nånstans att sova + att det gäller planering då. Värdelöst.
    Nu kanske ni förstår att jag vill ha en lägenhet i stan?
    Jag hittar inte på alls mycket över huvud taget. Jag sitter vid datorn typ. Förr när jag bodde i stan gick jag på bio, var på stan och bara var, var med vänner, cyklade, picknickade massa massa! Som jag inte kan göra nu! ÅH VAD JAG HATAR DET! Det är som dom säger; Det var bättre förr.
    Det känns som att jag på något vis svikit er i stan... Vet inte varför. Jag kunde inte hjälpa att jag flyttade ut hit, det bestämde ju mamma och pappa... Men, förlåt iallfall till er som känner så. Det var inte såhär jag ville ha det. Tro mig. <3

godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sandy

Precis så är det ju här med. Folk tror man bor på andra sidan jordklotet så man duger bara om man själv tar sig till o från stan. Helt otroligt...

2009-11-27 @ 16:40:41
Postat av: Sophie

Tack Sandy för att du förstår! Det är ju så. Det är så synd om de stadsbor. De har ju nära till allt. De är bara bortskämda...

2009-11-27 @ 17:00:32
URL: http://sophiegoesbad.blogg.se/
Postat av: Sandy

Precis så är det. Jag flyttade från att ha en fritidsgård till att ha ingenting... 4 av mina tjejkompisar har varit här ute och då har jag ändå bott här i ett år nu!!

2009-11-28 @ 11:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback