Jag är nog en stressad person.

Gjorde ett stresstest på UMO.se och mitt ena svar av tre var såhär:

DÅLIG KONTROLL

Du har inte kontroll på ditt liv just nu, och det kan både bero på omgivningen och på dig själv. Fundera på om det är upplägget på dina studier eller ditt jobb som inte ger dig tillräckliga möjligheter för egen kontroll, eller om det är du som har drabbats av så kallad inlärd hjälplöshet. Inlärd hjälplöshet betyder att man har gett upp om sin egen situation, och inte längre ser att det finns möjligheter att påverka den. (Precis känner så känner jag ofta)

Försök både själv och tillsammans med andra att göra förändringar i ditt liv.

Dåliga egna möjligheter till kontroll är skadligt för hälsan om det pågår för länge.
-
Enligt mig låter det inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback