Lite tips och ett STORT tack!

TACK till Elin www.vanillacupcakes.blogg.se för din blogg! Du har fått mig att verkligen vilja och göra detta. Du har väldigt bra tips och när msn läser din blogg så är det så att man vill göra  allting på en gång; äta nyttig mat, träna, naturdiet och massa massa mer. Tack för att du fick min motivation tillbaka!

Min mor hade ett 25portions-pack blanda-själv-mix hemma, fast det var Nutrilett med chokladsmak, och jag provade det för vi hade ingen bra mat hemma + att jag ville prova på. Men när jag smakade det så var konstistensen hur äcklig som helst! Smakade också som konstgjord choklad, och det var inte gott. Och eftersom jag är väldigt känslig för just konsistenser så var det riktigt eeuuw. Klöktes flera gånger. Man kan blanda ut med mer än 2dl vatten, men det var verkligen inte gott.
Jag funderar på att skippa den skiten om nu inte Naturdiets gör-det-själv-mix är godare, för det var riktigt vidrigt. Ni kan ju tänka er att dricka välling, den där korniga konstistensen och sedan då något konstgjord chokladsmak på det. Usch! Men men. Hela gick ner men det var en plåga. Och att plåga mig i genom det varje dag känns inte frestande alls eftersom jag klöks. Hehe.
Kom också på att jag ska köpa Naturdiet Shakes att ha med mig i skolan om jag vet att det kommer vara äcklig mat i skolan. Det är trots allt måltidsersättare,men ska inte dricka det varje dag eller så, bara om jag inte vill äta skolans mat. Och så kanske införskaffa små Naturdiets Meal Bars om man skulle bli sugen på något gott som t.ex godis, caféterian kryllar ju av massa god choklad och lakrids. För de små shake'sen är goda som fan. Smakar konstgjort men är "len" i smaken som t.ex: O´boy. Det går ner gallant! Men ett tips om ni köper såna: Se till att de är kalla eller iallafall svala. Annars blir de lite konstiga i smaken. De står inte i en kyl på Maxi iallafall så ni vet.

Sen finns det ju olika smaker på all Naturdiet varor. Jag lägger upp bilder som smakprov. Själv har jag bara smakat choklad än så länge. Vågar inte smaka andra. Haha men men här kommer det:












Kommentarer
Postat av: paulina

Sosso jag vill säga detta för att jag är din vän och du vet att jag innerst inne älskar dig och vill dig väl, vare sig du vill gå ner i vikt eller förstora läpparna. Men naturdiet är kasst, det är ett skit sätt att gå ner i vikt på och du kommer bli totalt förstörd. Förts och främst kommer du bli super sur för du får i dig så lite energi, du förstör dina organ och om du inte vill gå upp i vikt sedan så kommer du får leva på måltidsersättningar och förstöra halva ditt liv. Du borde istället käka 5 små mål om dagen och verkligen planera upp vad du ska äta så du är förberedd! finns hur många bra diet planer som helst på nätet, kan skicka några till dig och sedan träna. Men snälla du ska fan lova mig med handen på hjärtat att du skiter i natrudiet och nutrilett eller så kommer jag slå ihjäl dig! Puss på dig.

2010-03-09 @ 21:59:29
URL: http://www.iloovemythings.blogspot.com
Postat av: Sophie

Jag vet att det inte är bra... Men det är så svårt att kunna äta rätt när jag för det första inte kan laga mat knappt, jag är knappt hemma, är kass på att planera och gillar inte att träna. Eller jo, men dig med hip hop abs. Men vi ses ju inte alls mycket.

Men hade jag bott hos dig i två veckor eller nåt så hade det varit mycket enklare! Mamma bor ju inte hemma nu så det blir liksom ingen "riktig" mat här hemma. Det blir bara massa pasta för det är det enda pappa kan göra. Och jag är väldigt mycket hos John med och att äta nyttigt innebär bönor och liknande, proteiner i fisk, ägg kyckling MEN de sakerna är John dödsalleregisk mot.

Där emot , hade jag bott i egen lägenhet hade jag kunnat lära mig laga mat efter Anna Skippers recept eller typ GI-metoden. Men som det är nu så är allting svårt.



Men ett förslag: Kan vi inte ses en gång i veckan och träna hiphop abs eller liknande? Vi måste ju inte sova över, utan bara ses, snacka skit och träna? Det är så mycket lättare och roligare att träna med någon annan.

Puss på dig med°!

2010-03-09 @ 22:05:30
URL: http://sophiegoesbad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback