Tabletter eller shake's?

Vå får se hur det går med detta. Ska iallafall köpa ett litet pack med Naturdiet och ta en påse på morgonen och en på kvällen. Sen så tänkte jag att jag skulle börja med att ta tabletterna jag fått från Naturdiet.
Det jobbiga är att: Man ska ta en tablett 30 minuter innan frukost och en tablett 30 minuter innan lunch. Tabletterna ska bara tas två gånger om dagen, det låter inte jobbigt men att komma ihåg att ta dem en halvtimme innan man ska äta är inte helt enkelt. Jag använde dem i ca 3 veckor ett tag och ja, de fungerade galant! Magen blev plattare och på köpet fastare. Men... så glömmer man ta dem en dag och vips! Där var den vanan som bortblåst. Det är det som är det jobbiga med att behöva ta så och så lång tid innan man ska äta.
Tabletterna fungerar på det sättet att; man ska äta dem 30 minuter innan maten för tabletterna fungerar så att de ska smälta ner i magen men förvandlas till en slags massa som tar upp plats i magsäcken - vilket leder till att man känner sig mättare efter mindre portion. Dessutom som en bonus så tar dem bort sötsuger till 80 % skulle jag gissa. Jag som är så galen i chips och godis, åt knappt ingenting de veckorna. Det kändes mer motbjudande och doften av chips gjorde mig nästan illamående. De fungerar! Det gör dem men man måste verkligen hålla i sin vana hårt som fasen, annars går allt åt skogen ändå.
-
Jag tänkte prova på tabletterna igen nu och sätta mobilen på alarm två gånger om dagen. Vi får se hur det går. Jag vill så gärna gå ner i vikt! Cilla hade också något liknande mina tabletter så vi har sagt att vi ska påminna varandra om tabletterna. Tummen upp på det!

Tänkte leta upp vad de tabletterna heter och tipsa er. Just nu hittar jag dem inte, men jag lägger upp det så fort jag hittar dem. :)

Kommentarer
Postat av: Paula

glöm inte lägga upp! jag är också på g med att gå ner i vikt. Men du, glöm inte att träna också, förlita dig inte alltför mycket på tabletterna. ;)

2010-03-08 @ 15:22:45
URL: http://paulandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback