Perfekt hemmafru?

Störd eller tidsfördriv? Det är frågan.
Plockade i så mycket jag kunde i diskmaskinen, satte på den och sedan det som inte fick plats diskade jag för hand. Och på köksbänken/köksön var det nån äcklig fläck som varit där i flera dagar. Bara fram med köksrengöringen och sedan torka av. Även grytor, lock och flaskor diskade jag ur. Hatar när det är äckligt i köket eftersom det är där man lättast kan få i sig bakterier och skit.
Men en av anledningarna till att jag städar är också för att hålla mig sysselsatt med något, annars blir det lätt att jag småäter hela tiden eller iallafall går i kylskåpet stup i kvarten. Inte heller bra. Och i vårat hus finns det alltid något att göra kan jag säga. Lovade far att dammsuga med men det gör jag efter denna koppen kaffe som jag precis hällt upp.

Vad händer idag? Ingenting verkar det som. Jag som är sällskapssjuk vill ha människor runt omkring mig hela tiden men det är svårt att garantera det eftersom jag bor på landet... Men jag får se till att hitta på något. Äh, ingen idé, här finns inget att göra.
Dock har jag badat Texas idag så han doftar gott för han ska till veterinären. Det är inget allvarligt. Vi ska bara se om det finns något att göra åt hans päls för han fäller så det är inte klokt. Om det inte finns något att göra så kommer vi troligen sälja honom, och det vill inte jag. Det är Alice som är min favorithund men Texas hade jag med saknat. Yrvädret. ^^

Nya bilder med. Woho! :o :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback