DAGENS CITAT



Såg nyss att detta var dagens citat. Det stämmer. I mitt liv stämmer det i alla fall. Jag skulle aldrig få för mig att säga "Åh, jag älskar mig själv!" (lite överdrivet kanske) men jag hade inte kunnat det. Det stockar sig i halsen på mig. Att säga orden jag älskar dig till någon annan har jag också väldigt svårt med. Jag säger dem endast om jag menar det. Det finns självklart älskvärda personer i min omgivning, men jag skulle inte kunna säga jag älskar dig, laget runt. De orden är speciella och folk använder dem alldeles för ofta, som om de vore tre tomma ord. Det är samma sak med förlovning. Småbarn springer in i en butik och köper två ringar för 20 spänn och sedan är dem "förlovade". Fjortisförlovning är också något som förstör något så fint. Jag har själv varit förlovad och det är underbart, man känner sig speciell i sin partners ögon. Därför är det inte okej att två personer förlovar sig efter två månaders förhållande för att de älskar varandra bara. Förlovning är bevis för att man en dag vill gifta sig med sin partner (inte nödvändigtvis, men i regel är det ju så) eller att man vill spendera sitt liv med sin pojk- eller flickvän resten av livet, ha en framtid med personen.

Ibland kan jag vara bra djup alltså.. Men var tvungen att få detta ur mig. Och eftersom det alltid finns personer som inte har samma åsikter så säger jag detta; Detta är MIN åsikt. Detta är MIN blogg, jag skriver vad jag vill och det är såhär jag ser på det. Accept it. (:

Kommentarer
Postat av: Stefan

word ! håller helt och hållet med dig om hela ditt inlägg att säga dom 3 orden är något som man inte ska slita på

2011-12-13 @ 18:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback