Dag 04 - Vad är kärlek?

Ja... Vad är kärlek egentligen? Det finns mycket som man kan smyga in i denna kategorin. Men framförallt är det att man tycker om/älskar någon. Självklart. Sen är det ju tillit, man ser något i personen som ingen annan ser. Kärlek är i regel underbar, ömtålig som porslin och får oss människor att vara glada inombords. Kärlek kan ju också vara hemsk och hjärtskärande och få oss att må väldigt dåligt också, vilket jag mycket väl vet om.
Jag vet inte mer vad jag kan säga. Det var så längesen jag var med om riktig, äkta kärlek så jag minns inte riktigt hur det var.

När två personers liv korsas och de båda märker hur lika de är, hur mycket man uppskattar den andre, hur pirret i magen består. Då borde man tänka efter en extra gång och unna sig just det att en annan person uppskattar dig, just dig, för den du är, ingen annan.


"- Hans pil har sårat mig för djupt.
- Den kelna kärleken?
- Är kärleken kelen? Nej, hård och vass som törne.
- Är kärleken hård, var hård mot den."

Citerat från 'Romeo and Juliet'


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör fler =)

2011-02-17 @ 21:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback